Dlaczego domy to bomy? – czyli kilka prostych rad, jak ćwiczyć spostrzegawczość
Zdarza się, że Twoje dziecko myli podobne litery, wzory (p, b, d, , itp.). Proponujemy kilka prostych ćwiczeń, które poprawią spostrzegawczość niezbędną do rozwijania umiejętności czytania i pisania.
Ćwiczenie 1
Połącz w pary takie same liście.
Ćwiczenie 2
Zaznacz nuty, które są tak samo położone.
Ćwiczenie 3
Znajdź identyczny szlaczek.
Ćwiczenie 4
Odwzoruj podane kształty.
Ćwiczenie 5
Pokoloruj rysunek wg kodu.
Ćwiczenie 6
Pokoloruj jasną kredką te pola, na których występują takie same wzory.
Ćwiczenie 7
Połącz kropki tak, jak na wzorach.
Ćwiczenie 8
Połącz w pary identyczne elementy.
Ćwiczenie 9
Pokoloruj wszystkie kwadraty (lub inne figury, których kształty dziecko myli).
Ćwiczenie 10
Otocz pętelką koloru zielonym wszystkie wielkie litery „B” a koloru czerwonego wszystkie małe litery „b” (lub inne, z którymi dziecko ma trudności). Stopień trudności można modyfikować w miarę potrzeb, zaczynając od mniejszej ilości liter do coraz większej.
Ćwiczenie 11
Połącz w pary takie same litery (np. A-A, w-w). Ćwiczenie można samodzielnie modyfikować w ramach potrzeb dodając kolejne litery lub minimalizując ich ilość jeśli dziecko napotyka trudności z odszukiwaniem.