Dlaczego domy to bomy? – czyli kilka prostych rad, jak ćwiczyć spostrzegawczość

nr7

Zdarza się, że Twoje dziecko myli podobne litery, wzory (p, b, d, , itp.). Proponujemy kilka prostych ćwiczeń, które poprawią spostrzegawczość niezbędną do rozwijania umiejętności czytania i pisania.

Ćwiczenie 1

Połącz w pary takie same liście.

 

nr1

 

Ćwiczenie 2

Zaznacz nuty, które są tak samo położone.

 


nr2

Ćwiczenie 3

Znajdź identyczny szlaczek.

nr2

 

Ćwiczenie 4

Odwzoruj podane kształty.

 

nr4

Ćwiczenie 5

Pokoloruj rysunek wg kodu.

 

nr6

 

nr7

 

Ćwiczenie 6

Pokoloruj jasną kredką te pola, na których występują takie same wzory.

 

nr 8

 

Ćwiczenie 7

Połącz kropki tak, jak na wzorach.

 

nr 9

 

Ćwiczenie 8

Połącz w pary identyczne elementy.

 

nr10

 

Ćwiczenie 9

Pokoloruj wszystkie kwadraty (lub inne figury, których kształty dziecko myli).

 

nr11

 

Ćwiczenie 10

Otocz pętelką koloru zielonym wszystkie wielkie litery „B” a koloru czerwonego wszystkie małe litery „b” (lub inne, z którymi dziecko ma trudności). Stopień trudności można modyfikować w miarę potrzeb, zaczynając od mniejszej ilości liter do coraz większej.

 

nr12

 

Ćwiczenie 11

Połącz w pary takie same litery (np. A-A, w-w). Ćwiczenie można samodzielnie modyfikować w ramach potrzeb dodając kolejne litery lub minimalizując ich ilość jeśli dziecko napotyka trudności z odszukiwaniem.

 

nr13

 

 

Opracowały

K. Grom

B. Szutko