Wpisy z miesiąca: Październik 2014

CZYTAJMY DZIECIOM, BY JAK NAJLEPIEJ POZNAŁY JĘZYK POLSKI

read

Jest wiele czynników wpływających na rozwój mowy oraz poznanie języka polskiego przez dzieci, ale jednym z głównych jest głośne czytanie. Warto rozpocząć tę czynność już w okresie prenatalnym. Stwierdzono, że w trzecim trymestrze ciąży dziecko reaguje na bodźce dźwiękowe, co oznacza, że zaczyna słyszeć. Słyszy zarówno dźwięki płynące z ciała mamy – na przykład bicie jej serca oraz dźwięki docierające do niego z zewnątrz (np. głosy rodziców, muzykę czy inne odgłosy, które towarzyszą naszemu codziennemu życiu).

Szanowni Rodzice, drodzy Uczniowie

hand

Każdego roku na początku września uczniowie – wszystkie dzieci będące w wieku obowiązku szkolnego – powracają do szkoły. Do szkół Akademii Sukcesu „NASZA SZKOŁA”: Prywatnej Szkoły Podstawowej Nr 8 im. Marii Konopnickiej i Prywatnego Gimnazjum Nr 9 im. Marii Konopnickiej w Białymstoku powracają wraz z Rodzicami dzieci i młodzież mieszkający poza granicami Polski i realizujący obowiązek nauki w polskiej szkole w ramach dopuszczonego ustawowo rozwiązania: nauki poza szkołą. Witamy Was serdecznie na progu nowego roku szkolnego 2014/15.

Szanowni Rodzice

hand

Życie stawia przed opiekunami dzieci coraz to nowe wyzwania. Szybkie tempo zmian społecznych i kulturowych sprawia, że z młodymi ludźmi trzeba rozmawiać również na trudne tematy. Rodzice nie muszą jednak czuć się osamotnieni w tym względzie i mogą skorzystać z rad specjalistów. Na naszej stronie znajdą Państwo wszelkie potrzebne materiały, które ułatwią pracę z dzieckiem. Zachęcamy do lektury.

Poradnik

kuratorium

Informujemy, że na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Białymstoku został zamieszczony „Poradnik dotyczący organizacji wyjazdu zorganizowanej grupy dzieci i młodzieży w woj. podlaskim” w zakładce „Sport, turystyka, wypoczynek / podzakładka – Turystyka” oraz w zakładce „Bezpieczeństwo, wychowanie, profilaktyka / podzakładka – Bezpieczeństwo”.

Pomoc dla rodziców

dzieci

Rodzice niejednokrotnie przeżywają:

  • trudności we wprowadzaniu zasad w domu i wyznaczaniu granic dziecku,
  • trudności w rozstaniu z dzieckiem,
  • konflikty dotyczące różnic w poglądach na temat wychowania dzieci,
  • niepokój związany z tym, czy dziecko rozwija się zgodnie z normami rozwojowymi,
  • frustrację i poczucie bezradności w codziennych relacjach z dzieckiem,
  • trudności w kontaktach z przedszkolem i szkołą,
  • Chcą pogłębić swoją relację z dzieckiem, lepiej je rozumieć i dogadywać się z nim i lepiej współpracować jako rodzice.