Wpisy z miesiąca: Październik 2014
CZYTAJMY DZIECIOM, BY JAK NAJLEPIEJ POZNAŁY JĘZYK POLSKI
Jest wiele czynników wpływających na rozwój mowy oraz poznanie języka polskiego przez dzieci, ale jednym z głównych jest głośne czytanie. Warto rozpocząć tę czynność już w okresie prenatalnym. Stwierdzono, że w trzecim trymestrze ciąży dziecko reaguje na bodźce dźwiękowe, co oznacza, że zaczyna słyszeć. Słyszy zarówno dźwięki płynące z ciała mamy – na przykład bicie jej serca oraz dźwięki docierające do niego z zewnątrz (np. głosy rodziców, muzykę czy inne odgłosy, które towarzyszą naszemu codziennemu życiu).
Szanowni Rodzice, drodzy Uczniowie
Każdego roku na początku września uczniowie – wszystkie dzieci będące w wieku obowiązku szkolnego – powracają do szkoły. Do szkół Akademii Sukcesu „NASZA SZKOŁA”: Prywatnej Szkoły Podstawowej Nr 8 im. Marii Konopnickiej i Prywatnego Gimnazjum Nr 9 im. Marii Konopnickiej w Białymstoku powracają wraz z Rodzicami dzieci i młodzież mieszkający poza granicami Polski i realizujący obowiązek nauki w polskiej szkole w ramach dopuszczonego ustawowo rozwiązania: nauki poza szkołą. Witamy Was serdecznie na progu nowego roku szkolnego 2014/15.
Szanowni Rodzice
Życie stawia przed opiekunami dzieci coraz to nowe wyzwania. Szybkie tempo zmian społecznych i kulturowych sprawia, że z młodymi ludźmi trzeba rozmawiać również na trudne tematy. Rodzice nie muszą jednak czuć się osamotnieni w tym względzie i mogą skorzystać z rad specjalistów. Na naszej stronie znajdą Państwo wszelkie potrzebne materiały, które ułatwią pracę z dzieckiem. Zachęcamy do lektury.
Poradnik
Informujemy, że na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Białymstoku został zamieszczony „Poradnik dotyczący organizacji wyjazdu zorganizowanej grupy dzieci i młodzieży w woj. podlaskim” w zakładce „Sport, turystyka, wypoczynek / podzakładka – Turystyka” oraz w zakładce „Bezpieczeństwo, wychowanie, profilaktyka / podzakładka – Bezpieczeństwo”.
Pomoc dla rodziców
Rodzice niejednokrotnie przeżywają:
- trudności we wprowadzaniu zasad w domu i wyznaczaniu granic dziecku,
- trudności w rozstaniu z dzieckiem,
- konflikty dotyczące różnic w poglądach na temat wychowania dzieci,
- niepokój związany z tym, czy dziecko rozwija się zgodnie z normami rozwojowymi,
- frustrację i poczucie bezradności w codziennych relacjach z dzieckiem,
- trudności w kontaktach z przedszkolem i szkołą,
- Chcą pogłębić swoją relację z dzieckiem, lepiej je rozumieć i dogadywać się z nim i lepiej współpracować jako rodzice.